KAPALI ÇARŞI ( ORHAN GAZİ ÇARŞISI) – BURSA

KAPALI ÇARŞI ( ORHAN GAZİ ÇARŞISI) – BURSA

Orhangazi zamanında Hanların araları çatı ile kapatılarak kapalı çarşılar meydana getirilmeye başlanmış ve kapalı Çarşı’nın ilk hali bu şekilde oluşmuştur.Daha sonraki yıllarda Sahaflar, Akatarlar, İvaz Paşa, Gelincik, Sipahiler, Karacabey (Yorgancılar, Sandıkçılar) Eski bakırcılar çarşıları eklenerek kapalı çarşıyı oluşturmuşlardır. 1958 yılında tamamen yanan kapalı çarşı yeniden inşa edilmiştir; ilk halinde olduğu gibi tek katlı olarak değil; alttan zemin kat, sokak seviyesinde ve yolların iki tarafında dükkanlar ve dükkanların üst katları olarak inşa edilmiştir. Çarşının üstü de modern bir şekilde kapatılmıştır. 1855 depreminde yıkıldıktan sonra üstü açık kalan İvaz Paşa ve Eski Bakırcılar Çarşıları da 1960 yılında restore edilerek üstleri kapatılmıştır.

Kaynak: Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü


ENGLİSH

During the reign of Orhangazi, the hans were being covered by roofs and that’s how kapalı Çarsı (meaning ‘Covered market’) have come to be what it is today. Later on Sahaflar, Akatarlar, İvaz Paşa, Gelincik, Sipahiler, Karacabey and Eski bakırcılar markets were added, and the kapalı çarşı emerged. In 1958, the Bazaar was totally destroyed in a fire and was rebuilt anew. It was not renovated on one floor as the original one, but the underground as well as stores and their second floors were used in this reconstruction. The upper floor was also covered in a modern way. In the 1855 earthquake, the roofs of the İvaz Paşa ve Eski Bakırcılar markets that collapsed, were renovated in 1960. Source : Bursa Provincial Directorate of Culture and Tourism.